A-LeroyのQueerなΨ難日記

Beauneへ行きたいA-のΨ難とかクィアなセクシャリティーとか

The importance of existence !

Some people (generally they are just acquiescence or a family member on the family register, NOT my friends!)belittle my study one-sidedly which is concerned about spin frustration system, virtual very small lattice , free energy ,numerical (or mathematical )study etc saying that it is NOT practical study and useless, without contributions to society, even "after that, how can you live on? Can you get a job by studying it?". And " Is the study useful?"

I don't intend to answer the questions seriously because I give up talking with them logically and academically.

However, I should speak out here, what I have convinced for these years .

Because of my traumatic past, I was predicted to  

enter mental hospital , and I had felt so by myself 

just several years ago.

【However my Uni. changed this situation.

My study revitalized my mind . I am saved and can live happily as a person with sound mind by this study .】

The study saved my own life!

The study made me happy .

I felt happy because of my living life first time by the study.

It's too sufficient as the importance of existence of the study, I think.

一部の人たち(普通、知り合いか戸籍上の親族であって、「友人・先生」ではない)が、私の大学院の研究を一方的に卑下してくることが度々あった。

私の研究テーマは、

仮想的でごく小さな有限系の格子、スピンフラストレーション、自由エネルギー、数値計算的・数学的な研究に関わるような固体物性物理の理論の研究である。

「その研究は、社会貢献がなくて、無駄じゃない?どう社会貢献するの?」「で、そんなことやってて、職に就けるの?」さらには、「で、役に立つの?」云々。

私は、彼らと論理的で学術的な話をすることは諦めている。だから、まともに答えるつもりもない。

けれど、これだけは明言しよう、数年間ずっと確信してきたことを。

私は、過去のトラウマで、精神が弱く不安定になっていた。そのうち精神病院に入院するはずだと予言されていた。

【私の学校は、上記の状況を完全に変えてしまった。

その研究は、私を「人間らしい個体」として生き返らせた!私は、研究に命を救われたし、研究のおかげで、正常な精神をもつ人間として生きていける。】

その研究が、私を救った!

その研究が私を幸せにした。

研究をしてたから、生まれて初めて自分が生きていることに幸せを感じた。

これだけでも、十分じゃない?私の壊れかけた精神を

医学に頼らずして改善したんだよ?

少なくとも私は、そう確信する。