A-LeroyのQueerなΨ難日記

Beauneへ行きたいA-のΨ難とかクィアなセクシャリティーとか

Just because a kind of sadness or loneliness ?

(about the last post)I just conceived of it, why I feel "aversion " to it.

though I don't hope to go out Just Two of us in particular, 

I feel sad or lonely Because he is my friend.

Just Because I am Female,

even though our relationship is just a normal and common friendship.

" I won't go out with "a female person " except for my girlfriend."

It has totally puzzled me.

I have Never held a idea(maxim) like that and I have never realized the reason why the idea (maxim) is occurred to one.

(1つ前の投稿について)

そうだ、思いついた!その理由を……なぜ違和感、「反感」のようなものまでも感じてしまうのかを。

私は、特にその人と2人だけで外出したいと望むわけではないのだが、【彼は私の友人だから】、

私たち二人の関係は、ありふれていてごく普通の友情関係だから、

私が女性であるというだけで、差別されるのを私は、淋しい、哀しい、と感じているのだ。

(もちろん男女比率がかなり異常な理学部の環境に原因がありそうなのだが、)

ある男子学生が次のように言う。

「女性の友人で2人だけで友達付き合いをす人は皆無である」

「ガールフレンド以外の女性と2人でどこかへ出かけたいとは全く思わない。どんなに趣味や目的が合っていて都合が良いとしても。敢えて3人目を加えて出かける。」

しかし、上記のようなことを私はほんのわずかに思ったことすらない。

まして、その考え(行動原理)がその人の心の中に保持されている理由を察するなんて超難関だろうな。