A-LeroyのQueerなΨ難日記

Beauneへ行きたいA-のΨ難とかクィアなセクシャリティーとか

Laughing together and ...

Recently we have been crazy about the comic "Saiki Kusuo" ♪(*^^)o∀*∀o(^^*)♪

We always enjoy talking about it and laughing together,hehe!

" Excess self-conciousness,  overconfidence, excess narcissism, excess meddling, .......

excess difference , excess Ψ("Psy" psychic power ) extremely excess disasters (Ψ Nan) ! !" 

Then we burst into laughing ! 

However when I read alone,   I unintentionally burst into reminiscing about my traumatic experiences in my childhood and identify myself with matters in the story……

For example・・・

I believed some classmates and I really looked forward to playing, going out and so on with them, however I was betrayed and I was fooledjust as Riki in this story.(volume 0, Foreseeing )

A malicious mischief was framed on me by classmate and the teacher in charge of our class falsely punished me. 

The teacher did NOT try to listen to me and chewed out one-sidedly just as Riki in this story(volume 0, Telepathy) 

I was really innocent ! !

I trusted them being friendly and I followed them as they say...... I was forced to do something shame or unpleasant .......but I totally trusted what they say.

Actually I was only teased and fooled

and they ridiculed.

I always coveted finding my friend just as Shun in Saiki Kusuo story( volume 0, Clairvoyance )

私、親しい後輩と一緒に斎木楠雄にマジでハマってます♪♪(*^^)o∀*∀o(^^*)♪

私たちは、2人でいつもこんな話をして大笑いしててね。

【この世界ってさー、

自意識過剰、自信過剰、自己愛過剰、過干渉、

・・・差異(極度に個性が強く一般的な人と違うこと)とΨ(psychic の"Psy")過剰でΨ難過剰だよね!】

ところが、一人で読んでいる時はそれだけではなくて、私はつい自分の子供時代の酷い経験を思い出してしまい、漫画の中の事象と重ねてしまうーー

例えば、私は、クラスメートと遊ぶ約束、出かける約束をして本当に楽しみにしていたのに、直前に裏切られたことがある。

ちょうど、リキのように。(0巻 予知)

私は、悪質ないたずらの濡れ衣を着せられて、それを信じた担任にその処置をさせられ、ひどく罰された。何を言っても担任は私を一方的に処罰した。

私は、本当に知らないのに…。

楠雄がいなければ、リキがそうなっていたように。(0 巻 テレパシー)

私は、彼女たちが友好的だと信じていた。

だから、彼女たちの言うことに従っていた……私は恥ずかしいことや不愉快なことを強いられた。でも、友達ができるなら、クラスで一人にならないなら、と思ってやった・・・

私は、騙されてからかわれて、あざけり笑われただけだった。

私は、この話のシュンのように、いつもいつも「友達が欲しい」と思っていた……。(0巻 千里眼