A-LeroyのQueerなΨ難日記

Beauneへ行きたいA-のΨ難とかクィアなセクシャリティーとか

Pracifichem

【Pracifichem】

International Chemical Congress of Pacific Basin Societies (Pacifichem)

化学の学会で、五年に一度、ワイキキビーチの近くで開Ψされる学会があって、

Ψ近、このパシフィケムのことが話題になって思い出してしまったわ、やれやれ。

私が学部二χ生の冬に、このパシフィケムが開冬されたのだが、

私に、

「化学系を専攻して、将来はパシフィケムへ一緒に参加しよう!とっても楽しくて明るい雰囲気の学会なんだよ!」

と現在の指導教員と「当時は親しかった」教員が言ってくれたことをね。

言うまでもなく、Dr.1 の時、それは叶わなかった……

当時は副指導教員だった彼は、その時も、

次こそは私と一緒にハワイへ!、

と言って励ましてくれたが、

Dr.1の時の私には、もうそれはほぼ不可能だとわかっていた……。

彼は、もしかしたら、現在でも、その夢を抱いているかもしれない…と思うと、私は、寂しくて悲しい感じになる。

悔しいから、というのもあったけど、私がB3の時もDr.1の時も化学系を辞めなかったのは、彼がそんなことを言ってくれたからだと思う。

ところで、

物理学会の必要書類を記入していたら、所属や学歴の項目があって、「化学専攻」をΨ三書いたわけだが、違和感を感じずにいられない。

(物理寄りの)物理化学や分子科学、化学物理学ならともかく、

私、思いっきり「物性基礎理論・統計力学」の領域だし。

物理学会にも化学会にも所属している人は少ないとはいえ、それなりにはいるのだが、

私の場合、これは絶対アリエナイな。

今となっては、それほど問題ではないから、心配することじゃないけど。

でも、やっぱり同じ教室で化学的なことに関心のある友達と話してると、時々、ちょっとだけ寂しくなったり、哀しかったりするんだよね、

私が化学系の研究なら、いつか彼と一緒にPracifichemに参加したかったよね、って思うとね。

【Pracifichem】

International Chemical Congress of Pacific Basin Societies (Pacifichem)

It a conference of the society of chemistry.

I remembered by chance.

Many chemists are fond of this conference just because it's held a excellent hotel in Hawaii. It is held once a five years. 

My supervisor at present and a professor who were very friendly to me "at that time " used to hope to take part in this conference with me in the future, however the dream will never come true,I could not but giving up it, I know.

My dear supervisor encouraged "Next conference, let's go together! " when I was second grade undergraduate, however it failed. 

He encouraged me when my Dr.1, saying "Next, let's go to the pacifichem together!". 

My supervisor perhaps doesn't give up the dream, thinking about him, I feel much more sentimental and lonesome.

BTY,

When I filed out the form of JPS, I had to fill in my affiliation at present and my academic career , so that "the faculty of chemistry ", it made me feel something wrong, just because I was entirely frustrated in and gave up it. 

Some people belong to both society of chemistry and physics, but it's can never go for me.

Don't worry, I don't so distressed now, I have already been convinced myself, 

but I feel lonely a little when I talk with my classmates who continue to study chemistry.