A-LeroyのQueerなΨ難日記

Beauneへ行きたいA-のΨ難とかクィアなセクシャリティーとか

公χ処刑的なΨ難

やれやれ、

先生たちと昔話をしていて、

突然、かなり嫌で恥ずかしいエピソードを思い出した。今思えば、こんなになる必要もないし、

結果的にはこの学校にいるのだが、

高校生の当時はとにかく酷い気分だった、やれやれ。

高校時代、ある日に、

教員が第一志望の大学のアンケートをとった。

その教員は、厳格で嘘はつけないタイプだった。

さらに、悪い人ではないことはわかるのだが、私は、どうしても

「生理的に超苦手な」

タイプだった、やれやれ。

私は、あまりにも恥ずかしくて自信がなくて、

第一志望が京都大と全く表明できていなくて、隠し通すつもりだったのですが、

その教員には絶対に絶対に

嘘はつけない……と感じさせる何かがあって、

それに、あの高校なら、

他の経由で

その直後にバレるとわかっていた、

やれやれ。

さらにΨ難続きだったのは、

その教員は、

なんと、

これから読み上げた大学名を志望大学としているのなら、

その場で起立せよ、

と命令した。

その大学リストには、

首都圏のいわゆる有名総合大学が含まれているようだった。

次々と対象の学生が起立していって、

ひとまず、その儀式は終わったように思えた。やれやれ。

「とりあえず、私は対象外だと思われる……

私が書いた『京都大』は、うちの高校から受験するのは少数派だし、

首都圏にもない!」やれやれ

と思った矢先……

(「志望校は………京都大……」「まさに普通!」とはならなかったな、それなりに大きい総合大学なんだから、なれよ(笑)やれやれ。)

教員「『京都大』志望校とする生徒、起立!」

私「(ギャーーー)😱」

嘘はつけない雰囲気なので、

そもそも、その教員は、私が「京都大理学部」と書いている事実を既に

知っているので、

しぶしぶ、ゆっくりと倒れない速度で、起立したらーー

クラスメートの視線を一斉に感じる……(>_<)

もうまさに

【公χ処刑】としか思えない、やれやれ。

しばらくして着席して、

いつも通りの講義が始まった😨

しかし、

吐き気と動悸と吃りが一時間経っても治らない……やれやれ。

とにかく保健室へ駆け込み、

しばらくの間、休んで心臓を落ち着けた……やれやれ。

周りの人が優秀ですごくすごく

羨ましくても、

みんなが解けてる演習問題がまるで出来なくて不安に駆られても、

強烈な恥ずかしさも気にせずに、

【私は私だから、

出来ないなら、この基本問題を1つ1つ諦めずにやるしかない、

優秀な他の生徒たちはともかく、

私が京都大に合格すれば良いんだから…!】

と思い続けるのは

それなりにきつかった……💦💦

Talking over the old days with my teachers , 

I suddenly remembered the episode in my high school, which is squeamish for me at present good grief.......

One day, in a class , a teacher sent out questionnaire about school of students' choice in the class.

He is so strict and severe that I felt I could never tell a lie.

Therefore

I filled in "Kyoto university, the department of Natural science" HONESTLY.

Actually I didn't want to let it know classmates and the teacher.

Moreover not being so bad person, 

I had extremely felt that 

the teacher was tough to deal with.......good grief.

Next, it's just misfortunes in a row for me, 

He unexpectedly ordered us to stand up as he call off the name of school.

I felt as if it was just 

"public execution"!

The school list was mainly consisted of famous school in Tokyo.

Calling off several school names, Many students stand up 

one after another.....

As a moment the event seemed to finish without being called off the name, "Kyoto university ", 

then I was relieved .........

However !!

He remembered it!!!!!

I had got panicked!

Oh my god,

.......I could not tell a lie, just because he had already known it.......

Trembling I stood up so slowly.......

I felt the gaze of classmates.......

I was extremely ashamed that I wanted to crawl under the rug!!

Then I sat down and the class started ,

however I had nausea, 

trembling and stammering.

My heart didn't stop pounding .

After the class,

for the time being 

I took rest in the nurse's office,

oh good grief......

Even though 

classmates seemed to be much more brilliant than me, 

the anxiety gripped me because I couldn't solve and understand problems on the other hand many students could it,

it was so hard for me to be oblivious of the shame,

I persuaded myself as follows.;

Just because I am being me,

if I cannot not do it NOW

I cannot but keep making effort to solve it,

ignoring such brilliant students,

anyway I myself will pass the entrance exam of Kyoto university,

it's the only my goal for the time being!

Good grief,

It was trying matter to me to keep persuading myself like this.