A-LeroyのQueerなΨ難日記

Beauneへ行きたいA-のΨ難とかクィアなセクシャリティーとか

My English is better?

My mother said to me "Alisa, your writing is much better English than Japanese ! Although I never drink or learn Wine, the comments for Wine are not so buzzwords for me. In your diary , "l disappointed — " " feel sentimental •••" and so on, when you write getting emotionally and sentimentally, it is hard to understand what you intend to say "

I answered " It is Free-diary,I write it just as I feel!" 

My mother has been good at writing , expressing emotional matters.

On the other hand, Antithesis to her(!), I has terribly bad at writing since my childhood.

So My record of Japanese had been terribly poor, needless to say , Art, Music, physical education, social study , English (listening,grammer, and writing )were also so poor ,Math , Physics, Biology ,English (Reading )were not so bad,

and actually Chemistry's record was good in HR class, Chemistry Only!!( Actually, In my undergraduate , I found it difficult studying Chemistry, especially quantum chemistry and physical chemistry( theoretical chemistry) , analytical chemistry and experiment. )

At that time I declared never to choose physical chemistry lab, especially theoretical study group!

Btw, I talked my friend recently.

She likes and is good at feeling and emotional Japanese but she have aversion to Japanese in paper or other scientific saying, 

but I am never so, and I have aversion to writing. 

Probably I prefer to scientific Japanese.

なんか、親に「ありさの文章、英語のほうが日本語より大分マシなんだけど(笑)ワインの評価文はともかくとして、日記で『・・・に失望した』といった、かなり感情的になって書いてると思われる、感情が含まれる文章が本当に訳分からない……」と言われたー(^^;;

→私「だから『自由日記』なの(^_^;) 思ったままに、話す感覚で、そのまま書いてるだけだから」

というわけで、英語で書くようにするか!

かなり不自由で時間がかかるけど…

親は、昔から文章を書くのが得意で、学校では国語が大得意、

私は真逆で、学校の成績では、

本当に国語が酷く(京都大に入るためにマジで勉強しました、素晴らしい先生に出会ったおかげもあり、『受験国語』はなんとかなりました)

まあ、美術、音楽、体育、社会、英語(文法、リスニング、英作)も悪くて……数学、化学以外の理科はまあ悪くない、

英語に関しては、単語を覚えて英検の演習してたから、成績的には国語より大分マシ、

化学だけはクラスでは成績良かったかな。

「私、化学なら得意かも?」ととんだ勘違いをして理学部へ来て、化学すら苦手だと気づく(^_^;)

 (私には、何か得意なこと、何か特定の分野の才能なんて本当に全く無いと今は自分で十分理解してますが。)

量子化学、物理化学は学部一回生の「基礎物理化学」の段階で苦手意識持ち、かといって実験も苦手で、ね。でも、結局、化学教室にずっと居て、特に苦手意識持って避けようとしてた物理の方へどんどん傾いて来て今に至るなんて!人生何起こるか分からないものだね……)

話を国語に戻すと、(「感覚的な日本語が好き、でも論文や研究で使う日本語が苦手」という文系の友人と話しになったんだけど)

私、「感覚的な日本語」がものすごく苦手で(他者が書いたものが嫌いというわけではなくて、頭悪くて理解出来ないことが多い。あと自分で書くと酷いことになる)、とにかく作文嫌いで、

逆に、科学の論文とかセミナー発表の日本語は大分マシだと思う! それでも、自分で書くのは超苦手だから克服しなければいけないなぁ……