A-LeroyのQueerなΨ難日記

Beauneへ行きたいA-のΨ難とかクィアなセクシャリティーとか

A excellent educator !

This two weeks, I have been struggling with computer 's problems. The teacher outside instructed about computational issues. 

BTW , after my Dr.2 , there are two instructors who work outside of my faculty for my doctor course's studies. 

They are remarkable researchers , who study the theoretical physics of spin frustrating system on 2-dimensional. 

And recently one of them came here and he instructed me about computational issues. 

He is a excellent educator .; He always teaches me cordially and heartfully. He is so kind. He always replies to me quickly.  

Moreover, it's most important thing, he always encourage me " you did well, but ...." " you have made an effort. " " you can do well just doing … you are sure to step forward !".

Thanks to him, I have never felt anxiety or got frustrated with computer and issues, which I had hated and I thought it as "asceticism " 

Now I am completely frazzled out but at the same time, I am euphoric about my studies and school . It seems that I am feeling the identification with my studies and my school more and more. 

As a result of this , I don't stay in my apartment, but the physical time aside, the problem is my feeling.; I adore studying in the office and being with my dear juniors and friends , moreover if with wine 🍷, there is nothing more precious and happier than it ! .......it's a serious problem.

この二週間ほど、私は、コンピュータートラブルに格闘し続けていた。

外部の先生が、わざわざ来て教えてくださった。

ところで、私は、Dr.2以降、実験系の研究室で理論の研究をするという特殊な立場である。だから、外部の二人の先生方が、指導教員と一緒に博士の研究を指導してくださることになっている。

彼らは、数値計算、数理物理的なアプローチによるスピンフラストレーション系の理論研究では一流の研究者である。そして、最近、そのうちの一人が、こちらまでいらしてくださり、グラフの作成、ファイルの管理といった本当に基本的なことから、プログラムの内容、スーパーコンピューターの使い方まで、大変親切に丁寧に教えてくださる。

彼は、本当に素晴らしい教育者だ!

いつも、本当に優しく教えてくださる。とっても親切で、いつもメールでのやりとりに素早い対応をしてくださる。

さらに、一番重要なことだが、彼は、私をいつも励ましてくれる、私が間違って上手くいってないときですら、「ここまでは、よく頑張りましたね。でも、~したら、この先も上手くいくはず」「ここは、間違えているけど、確実に進歩してます、

あと一歩ですよ!」とね。

私は、こういったコンピューター関係のことで、ストレスや不安を一度も感じなかった。ついこの間までの私にとって、こういった問題は、「苦行」そのものであったというのに。

私は、とても疲れているけれど、毎日がものすごく幸せで、充実して、私は、研究と学校は私自身とますます一体化してしまうようだ。

そんなわけで、当然、アパートにいる物理的な時間はものすごく少なくなった。

しかし、物理的な時間はともかく、私の感情として、今まで以上に極力アパートには居たくない、

だって、研究室にいて研究する、超かわいい後輩や友達と一緒にいて、さらに彼らと一緒にワインを飲むのは、私の最高の幸せなのだから!・・・というのは本当に困ったことである。