A-LeroyのQueerなΨ難日記

Beauneへ行きたいA-のΨ難とかクィアなセクシャリティーとか

Why!!

WHY does it extremely hard for me to grasp or live with everything all over the world ❗️❗️I have NOT been able to comprehend smoothly or live with them, even Things in (basic)Quantum Mechanics ,Quantum Chemistry , Statistical Physics, Physical Chemistry etc.....which I have grappled with studying mostly , so it's needless to say that I have never been to live with "normal " " conventional " "the way majority do ...." in this world. Of course I sufficiently admit myself not so educated and my deficiency of my studying.

In those days, I envied people who could be convinced of or live with many many things which were already entrenched.

I am always feel anxious about my future.;

How can I live on in this world on earth?

Can I really survive happily ?

なぜ私は、こんなにもこの世界のあれもこれも理解するなり妥協して受け入れるなりすることに、極度に苦労するのだろうか❗️

私は、統計物理学、物理化学、量子力学のごく基礎的なこと、量子化学・・・などなど、私が真面目に真剣に勉強してきた分野のことですらすんなりと理解出来たことなんて全くなくて、かといって『すんなりと受け入れること』もできなくて常に苦労してきた。(もちろん、私の勉強不足、教養のなさは否定しない。

恥をかくようなこともたくさんあったと思う……)

だから、言うまでもないが、

私はこの世界の(ほとんど勉強したことすらないような)他の分野のあれこれのこと、私を取り巻く社会の「普通だ」「因習的だ」「多くの人々が普通やるやり方・・・」をなにも苦労せずに受け入れられるわけがない!

実際、私は「この世界で「普通」「一般的」「それでうまく行っている」というような事象に対して「何で?」と思ったことがない」という極めて恵まれた人を見かけて羨ましいと思ったことがある。彼女は、「私は、Alisaより勉強してないからだよ……(笑)」と言ったけど、そういう問題とは思えない!

そんなわけで、やはりどうしてもいつも気になるんだよね、

私、本当に将来この世界で生きていけるのかな?

《幸せに》生きていけるのかな?

って。