A-LeroyのQueerなΨ難日記

Beauneへ行きたいA-のΨ難とかクィアなセクシャリティーとか

just worked out !

I have just worked out it (≧∇≦)♦︎It's a matrix operations in quantum mechanics.

I had struggled with determinant and high-power ed equation.....because I coped with problems like this after long interval, I had forgotten a little ......(~_~;)💦

They are a little onerous operations, I spent much time solving it because I was sometimes diverted from it.

The professor who taught Linear Algebra would praise me " yes,you did it!" and chuckle saying " this problem is just that you should have learned in high school! ". (^^)❤︎

Even now I cannot wonder why ....about elementary and basic things , I am always puzzled by them.

However It's much better than computer program for me.

やっと解けた!解けた!  

これ、量子力学で登場する行列演算なのだけど、

私は、行列式とか高次方程式の問題に取り組んでいて……とっても久しぶりだったので、少し忘れていて💦 なんか戸惑ってしまった。。。

ちょっと面倒な演算で・・・時々、集中力切れてしまって、時間がかかってしまった。

学部二回生の時は、こんな時、あの線形代数学の先生が私に教えてくれて、「そう、それで出来てるよ!」って褒めてくれたり、「ここの問題は(高次方程式)『高校数学』だよ~~(笑)(^◇^;)」ってクスって笑いながら教えてくれたけど、今はいないのか…………淋しいな⤵︎

博士課程の今ですら、私は学部で習うような基本的なことに関しても、何かと疑問を持ち困惑せずにはいられない。

とはいえ、やっぱり、私、コンピュータープログラムよりずっーーっと好きだなぁ、こういうの!