A-LeroyのQueerなΨ難日記

Beauneへ行きたいA-のΨ難とかクィアなセクシャリティーとか

Introduction of our university

I accidentally found it in a café.

This introduction of our Uni, that is Kyoto University is pleasant one, 

I was elated.....?grinned ☆(^^)★彡

But it's Not felicitous words for me , ........

I feel something wrong!

I believe because our Uni. is Not for "Elite students " but 

All Students who can always feel joy and happiness by education if they grapple with their study without giving up, above all, Love them.

But there are excellent educators.( Of course, regrettably, there are exceptions. )

They are perhaps "Elite "?

They are always not only instractive and kind as instructors but also heartful and gentle seniors ,they are just people of Character 🔹

For my case,

The first person who I could rely on as my friend from my heart was not a student but a teacher.

The first person who.....

was really anxious about me,

desperately tried to help me,

and just sit close quietly.

All of them were teaching staff in our university.

Moreover, it's most important🔹,

Those who are called "Teacher " Love students ,

so I felt I was also loved......

I got conscious of Love,

I felt first at our university.

ある本を見つけた……私たちの学校、つまり京都大の紹介文があって、

なんかニヤけて嬉しくなってしまったようで?

でも、なんかかなり違和感あるんだよねーー!

だって、私たちの学校はね、「選りすぐりの学生」のための学校では決してないから!!

(もちろん入学試験はあるし、私だって真面目に受験勉強したよ。)

学業に真剣に取り組み、諦めずに努力を続け、何より、学業を愛する限り、

すべての学生が、教育によって大いに楽しみや幸せを感じられる学校だと私は信じるから。

でも、ね、

私たちの学校には、素晴らしい教育者(先生)たちがいらして、(もちろん、例外もいるけど (>_<) )

彼らは「エリート」だと思う☆*:.。. o(≧▽≦)o .。.:*☆

彼らは、教育者として教育的で親切なだけでなくて、心優しくて誠実な人生の先輩であり、時には素晴らしい友人。

彼らはまさに人格者だと思う🔹

私の場合、

京都大に来て「初めて心から信頼できる友人と思えた人」は、学生ではなくて教員だったね。

私を本当に心配してくれた人も、必死で助けようとしてくれた人も、ただ静かに寄り添ってくれた人も。

「先生」という人が学生を愛している、私も愛されている、と感じたのも・・・

そう、私は、今の学校で初めて。