A-LeroyのQueerなΨ難日記

Beauneへ行きたいA-のΨ難とかクィアなセクシャリティーとか

"Sai", Ψ and science !

Recently we have been addicted to "Saiki Kusuo".

We usually chat about it breaking up laughing😅

1, the pronunciation "Sai" stimulates us.

Ex. " difference " " science "

→124χ 

We use the substitutions, but I cannot do like this 

for a proper none.

2, a glance of Ψ ,χ reminds us of it!

Quantum Chemistry has most intensive, but so do they, quantum mechanics, magnetic physics and statistical physics.....

3, accident, matter, calamity, trouble, blander, misfortune, unhappiness etc, we say 

all of them as "ΨNan"!

4, from the nature of characters, we overreact to " excess •••" .

For example, 

they are "excess" in the class of organic chemistry !

We will burst into laughing at them today....haha!

最近、斎木楠雄のΨ難 の話で、後輩とバカ話で大爆笑してます(^^;; 

 

1.「サイ」とつく言葉に過剰反応してしまう(笑)

Ex. 「差異」「science 」

→解決策「相違」「学問」という?

→124χ 「体験 Ψエンスフィクション」ってあるし(笑)

でも、雑誌「日経 サイエンス」は固有名詞だから「日経 学問」というわけにはいかないな(^_^;)

2. Ψ、χ を見かけると過剰反応してしまう(笑)

量子化学 がとにかく一番ヤバいでしょう(爆笑)!!  

今現在、この講義を受講してたら絶対笑うよね~と二人で大笑い。

量子力学、磁性物理、統計物理も結構出てくるなぁ^^;

3.「事故」「事件」「災害」「トラブル」「失敗」「不運」・・・すべてを「Ψ難」と言う!

4. 登場人物の性質から「○○過剰」に過剰反応!

この言葉、例えば、有機化学で頻出でしたね!

今日もこの話で後輩と笑いそうだな(=´∀`)人(´∀`=)