A-LeroyのQueerなΨ難日記

Beauneへ行きたいA-のΨ難とかクィアなセクシャリティーとか

Disruption

The day I have to be discharged from this hospital is coming soon, so staffs in this hospital came to talk so often , therefore the "interruption " ( I would rather use "disruption " for them) occurs more often yesterday . 

Moreover the wifi have not worked well and my using iPhone and MacBook have interrupted so often.

It's just "ΨNan" in a row!

Needless to say, there are still many "uncertainties " .

However I can laugh if my friends visit me even saying this story✨, hehe .

So snap out of it, myself !

BTW, yesterday , my friend visited me and we talked about questions about quantum physics and mathematical physics. 

He seriously checked my thinking and calculations and discussed together .

He giggled looking "therefore " s in my notebook .

It's very very happy time after long interval even a transient time, I really wish to back to our school and study!

However I have not understood why for Heisenberg 1d Model , the eigenvalue matches the eigenvalue for less Sz?

Is there "necessity " physically?

BTW, I don't think "I can never imagine that I am living without theoretical physics " at all.

If I study in this school "Kyoto University " and I can receive good education and I can study with friends , I am sure that I am very happy regardless of my academic choice.

Therefore for now, I don't wish to be a professional physicist nor get a job concerning theoretical physics at all in the future. 

Now I can believe my possibility in the future is infinite !

Though I think like above, I will continue to study theoretical physics for a long time?

Tomorrow I will go out visiting an apartment with my teacher of our department , because I have to find a impediment removal room to live after being discharged .

退院しなればならない日が近づきつつあるので、

何かにつけ医師、看護師が話に来て、

「であるからして」

(私の作業や勉強の真っΨ中)「中断」( 申し訳ないが、私は、「途絶」という言葉をむしろ使いたい!)がいつにも増して多かった。

 さらに、WiFi環境が酷く、iPhoneやPCを使ってる時も「中断」の連続……

まさに「中断」のΨ難続きでΨ悪だ!

「不確かなモノ」が、依然として多いのは言うまでもない。

でも、友達が面χに来てくれて、この話をすると

「中断のΨ難続きでΨ悪だった~」も笑い話になるから、不思議✨ だから、気を取り直さなくちゃ、私!

ところで、今日も友人が面χ に来てくれて、

量子力学や数理物理学的な疑問について話した☆

彼は、私のノートの計算過程を真剣にみてくれて、一緒に考えてくれた。

彼は、私のノートに「であるからして」が頻出してるのにクスッと笑った。(この後、セカンドハウスの京都の母さんもやって来て、ノートを覗き込み、同じとこで笑っていた)

束の間だけど、久しぶりに本当に本当に幸せな時間だったなぁ、早く学校に戻りたいよ!

ちなみに、私、「理論物理学を勉強してない私は考えられない」とは全く思えないのだけど、はっきり言って、何でもいいわけではないけど何か別の分野を選んでいても、京都大にいて、素晴らしい教育環境があって、友達いたら楽しくやってるかも? と思う。

「であるからして」

私は、将来、理論物理学者になりたいとも、理論物理学に関する何か他の職業につきたいとも全く思わない。

それに、私の未来可能性は無限だと今は信じるから!

でも、やっぱり、もうしばらくは理論物理学から離れられないだろうな、私。(笑)

しかし……ずっと考えてるんだけど…

どうして、1次元ハイゼンベルク系の、あるSzに対する固有値は、それよりも小さいSzの固有値と一致するのだろう?

数学的にはそうなることを認められても、物理的にはまるで理由がわからない!

物理的に、それが縮退していなければならない、という「必然性」ってあるのだろうか?

翌朝は、理学の先生に助けて頂いて、アパートを見に行きます。退院後に入るバリアフリーの部屋を探さないといけないので。