A-LeroyのQueerなΨ難日記

Beauneへ行きたいA-のΨ難とかクィアなセクシャリティーとか

Feel lonely and sunken

落ち込んだのか、なんか寂しく感じたのか? とにかくなんか少し悲しかった。。。

私は、友人と久しぶりに会って話した。

私は、理論系研究や、その研究においての「実証」などについて話したかったのだが・・・

困惑させてしまって、χ話が止まり、気まずくなってしまったーー

友人は理論物理学、統計物理学のことは知らないし、学部卒業後は学問とは関係のない世界で働いているので、私も自分の研究興味の詳Ψな話にハマらないようにかなり気をつけたはずなのだが…。

とはいえ、相手の興味を考えずに、自分の興味に従って一方的に話してしまったようで本当に本当に申し訳ない。いつもの悪い癖が出てしまった……

私の親しい友人は良く知っているが、私の話題は偏狭だろう。

私は、統計物理学、今自分が夢中になっている漫画やアニメ、それからワイン🍷くらいしか話ができない。私は、χ話や人間関係において、とても「不器用で」「鈍感」で・・・

しかも、知識が偏狭で、

「博学」とはかけ離れていて、話を合わせることが基本できないらしい…。

やれやれ、気を取り直して、自信を持たなきゃね、私!

だって、学校の先生と友達がいつも私を寛大な心で受け入れてくれるんだからね🔹

I was sunken , or perhaps felt lonely? Anyway I felt sad a little.

I talked a friend after long interval. 

I wanted to talk about theoretical studies, verification and so on. My friend seemed to be confused and stopped talking.

The friend has already graduated from university and is ignorant of theoretical physics, statistical physics so I tried to keep myself from being bogged down with my study. 

But I felt awkward........

I seemed to advance my talk without considering partner's interest . I will apologize for it.

This is my bad proclivity.

 As my close friends know, my talk subjects are biased and narrow .; I usually talk about statistical physics, several comics and animated cartoons for which I have a craze, and wine etc. 

I am very "awkward""impervious " in conversations and human relations. 

Moreover I am far from "erudite " "well- informed " so I seem to be incapable of suiting myself to their subjects well.

 Good grief.......

Snap out of it, and be confident in myself !

Just because my teachers and friends at our school always understand me with leniency🔹