A-LeroyのQueerなΨ難日記

Beauneへ行きたいA-のΨ難とかクィアなセクシャリティーとか

数学用語にやれやれ

先の記事の「知」の欺瞞 について。

数学・物理学(と筆者たちは書いているが、数理論理学、数学基礎論も多い)の立場から、他の学問分野での専門用語の濫用を「一難去ってまた一難、ぶっちゃけありえなーい!」というテンションで、

冷笑的に、皮肉たっぷりで批判していく感じで、

私は、「Ψ木Ψ難の楠雄的な目線」のように感じてしまい、余計におかしい(笑)。

これに共感してくれるのは、もう本当にほんの一部の友達だけだろうね……やれやれ。

そこのあなたは共感してくれるかな(笑)?

数理論理学、集合論解析学幾何学あたりの話が特に多く、

これらは私は(学部の講義レベルでも)勉強したことがないのだが、それでも爆笑してしまう、やれやれ。

であるからして、私のΨ近の話。

この本の中でも、「現実世界」でも

線形空間」「(抽象)ベクトル空間」

がΨ三登場で、もう本当にやれやれだ。

量子力学の基礎的な話を丁寧に見直してたら、「ベクトル空間」が本当にΨ三出てきて……。

本の中ではΨ木目線で爆笑だが、「現実世界」では他人事じゃない。

私も現実世界で、この専門用語に関しておかしな用法をしてきたのかも……やれやれ。 気をつけなければ!

この本の内容は、

「なぜ、そこでそう書くんだ? その数理論理学の専門用語を詰め込んだ文章に【意味も論理もない】」であるからして、

【言い方変えろ】そう、まさにそんな感じで(笑)

Oh, good grief,

as I updated last time, recently I have been browsing the book "Fashionable Nonsence Postmodern Intellectuals' Abuse of Science " .

Therefore I have burst into laughing often, good grief!

They criticizes the abuse of physical・mathematical terminology. (They say, they refer to just physics and mathematics but actually, they often refer to mathematical logic and foundation of mathematics)

They smoothly touches on "abuses" and comments "cynically" one after another. This amuses me greatly!

I feel their style in this book is similar to Kusuo's in the comics but probably just very few friends will identify with me, good grief.

And, Can you sympathize with me in this point, can't you?

There are especially many topics about mathematical logic, set theory, analysis, and geometry . 

Although I have not learned them , even in the undergraduate , they greatly amuses me.

Therefore I will let you know my getting along. 

I have encountered the technology "liner space " " (abstract) vector space " both in this book and in my studying again and again...good grief.

Although I burst into laughing at the keywords in this book, 

needless to say, I cannot do in my studying, rather I fear that I have also mistook the use of these terminology, oh good grief .

Why did you write like this, cramming terminology of mathematical logic.

I feel The whole itself is NONSENSE,

that is, there is NO meaning and logic , therefore "Change the expression "