A-LeroyのQueerなΨ難日記

Beauneへ行きたいA-のΨ難とかクィアなセクシャリティーとか

「社交的」な人に相談

(さらに、前χの続き。)多くの人たちがそう思うらしいが、

その友人も、私を非常に「社交的」だと見なしていて、

誰にでも、何でも言いたいことが言えると思っていたらしい。

であるからして、

彼女もまた、私に恋愛の相談を私にしてきた、やれやれー。

【Ψ近、一目惚れしたけれど、

ほとんど接点もなく、アプローチの仕方がわからない……話ができない……何をどうすればいいのかしら……? 】

やれやれ。

ふー、やれやれだ。

この件に関しては、私は、この世界でΨ悪の相談相手だろうな…。

私、恋愛じゃなくて、指導教員との関係の相談の方がまだ役に立てるだろうな(笑)。

ところで、私は、そもそも自分自身を「社交的」とは思っていない。

私は、変わってるらしいし、個体の好き嫌いが激しいし、環境への「適応性」が極めて低く、遅いし、

グループに溶け込むのが上手くいかないことが(子供時代よりはマシだが)今ですら良くある。

もし、この点で私が優れているように見えるのなら、

まさに、この京都での幸せな環境のおかげだろう!

私は、学部前に比較すれば本当に変わったと思う。

(話の逸脱。実Ψ、

学部一χ生の時、私は、臆病でちょっとした勇気も出せなかった…線形代数学の担当教員が、とても厳しくて気難しかったので、講義の内容の質問すらできなかった……。

大学に入ったら、「変わる」って決めたはずなのに、その時は、上手くいかなかった。)

やれやれ、

友人の役に全く立てなくて残念だったな。

彼女、少しびっくりしてたな……でも、きっと、絶対これからも友人でいてくれるはず、彼女は。

アニメで、中学生が「恋愛がわからない❓❓」と言って数学と比較してるシーンがあったけど、現実の私は、一応、Dr.2の学生だし、やれやれ。

( The continuation of the last update)

(We met after a long interval.

Both of us 

・have longed other university which we actually didn't go to

・changed major during undergraduate)

The friend also entirely regards me as very sociable person, as many people do so.

Therefore she consulted me about romance, having fallen in love recently.

She is too shy to be able to contact the romantic target well. 

She thought me as good advisor because I was very "sociable " and talk openly and frankly to anybody, even teachers, however it wasn't true.

I have heard again and again that even if very sociable person, one cannot tell well in a romantic situation.

I must be the worst person to ask about romance in this world.

BTW, actually I don't consider myself as "sociable", because I seem to be cranky, I am picky about individuals, moreover in many cases I have difficulty in adapting myself to my surroundings, many people seem not to get along with me well. 

Moreover even now, I often cannot mix well at "groups" .

Thanks to this happy surrounding in Kyoto, many people have supported me,  

I could change my attitude !

( Digression. 

In fact, in my undergraduate first grade, being the teacher was very severe and stiff, I was so scared that I couldn't ask questions to the teacher in the linear algebra class. Although I decided to change my coward and timid attitude after undergraduate.........I failed once. )

Oh, good grief, I'm sorry for helpless for her.