A-LeroyのQueerなΨ難日記

Beauneへ行きたいA-のΨ難とかクィアなセクシャリティーとか

国Ψ女性デー

Today, 8th, March is International woman's day. 

I have find several updates about it in Facebook and Google

Come to think of it, I awake I am also just a female although usually I'm not conscious of the fact except when I choose my clothes or cosmetics. 

Just because my ancestors have combated sex( gender) discrimination and prejudice and straggled to establish basic human rights, 

now I can live freely without fear of "being female". 

( I have actually not encumbered my freedom of choice just because of my sex and sexuality, however even in Japan and in these days, I have heard biased comments against girls by senior people several times. 

For example, 

"High academic career of females affects her marriage negatively."

"Because 'she is a girl', it's not bad to graduate from ×××( I hate this expression, universities or colleges which are belittled as for low achieved students)

Then get married and become a housewife.  

If so, higher education in graduate school is worthless and unnecessary for her. 

"My wife gave up her job as she got married. Just because she wanted to quit it, she got married . She is female, so it's not so unnatural."

And I have never heard comments as above which are replaced 'girls ' and 'female ' with 'boys ' and 'male ' .

Of course, I know there is other prejudice against male. )

Actually problems of sex (gender) discrimination and prejudice are not only against female, but also against several "sexual minority" , "male"

and third sex. 

We should promote the equality and freedom and keep them forever.

If we neglect efforts to do so, these rights which have established by our ancestors will disappear .........

今日、3月8日はfacebookとかgoogleで「国際女性デー」の記事が目につく。

「国Ψ女性デー」とくるとそういえば、私も女性だったなぁ、って思う。

私は、性別に関して平等で自由な環境のおかげか、

「服や化粧品を選ぶ時以外は」

自分が女性だと意識して行動することはほとんど無いが。

先人たちが、必死で(性に関する)差別・偏見と闘い、基本的な人権を確立させてきたからこそ、

今、私は、「女性だから×××」を恐れることなく、こうして自由に生きられるのだと思う。

実Ψ、性別に関する偏見・差別・不自由は、「女性」に対するものだけで無い。

sexuality や男性や第三の性別に対するものも存Ψしていて、

これらも大きな問題で、しかも「女性差別」以上に未解決だと思う。

かつて先人たちが努力して一度獲得された権利も、私たちが守る努力をしなければ将来は失われてしまうから、

私たちが、それらを守り、さらに改善していく努力を続けないといけないよね。

(私の場合、実際に「女性だから」という理由で何か自由を制限されたり、自分が偏見・差別を恐れて何らかの行動を躊躇したようなことはχ無だが、

それでも、かなり年上の人から偏見を含むコメントを耳にしたことがある、やれやれ。

例えば、

「女性の高学歴は、結婚にネガティヴに影響する」

「女の子だし、×××(言い方嫌だが、《かなりレベルが低い》といわれる学校)を一応卒業して

(無理して最難関といわれる大学へ進学して、大学院まで進学しなくても良いんじゃない)

結婚して主婦になればまあ良いんだし・・・」

「私の妻は、結婚と同時に仕事を辞めましたが、

『仕事を辞めたかったから』結婚したんですよ。『女性なら』まあ、ありますよね」

という感じの内容だったかな。

これと同様のコメントが、男性に対しても同じ頻度で言われていることはないと思う。

もちろん、別の偏見・差別が存Ψする。

しかし、少なくとも私は、上記の内容で、

性別部分だけを「男性」「男の子」に変えたコメントを聞いたことはχ無である。

やれやれ、「有害なバカ」「どうしようもない人間」ってこういう偏見を持ち、さらに堂々と口に出すような人達のことを言うのか、と思う。

私も燃堂力も「学業が不自由で思考が単純なバカ」だが、こういう種類の人間ではないな、やれやれ。)