A-LeroyのQueerなΨ難日記

Beauneへ行きたいA-のΨ難とかクィアなセクシャリティーとか

旅立ちのΨには

「誰かに一目惚れしたら、恋したら、絶対に知らせてくだΨね!お幸せに。」

と言って旅立つ人たちがなんて多いのだろう、私には。

先日もまたワーキングホリデーに旅立つ友人の送別χへ行ってきた。

その友達も、尊敬する人生の先輩もそうだが、

彼らは私に近い将来、期間はともかく、少なくとも一時期はとにかく外国へ行くように強く勧めている。

それに、私自身もそれを望んでいる。

ところで、とある個体に

「どれほど魅力を感じていたとしても」

その人が特定の民族や外国人でないならば、どうしても恋愛的に惹かれることがない、という人たちがいるらしい。

実Ψ、ある友人は、日本に長く暮らし、日本が大好きで日本人の友達もたくさんいて、何人かの日本人に恋愛につながるような魅力を強く感じてきたにも関わらず、

【日本人にだけは絶対に恋をしない】

という性質を自覚している。

であるからして(笑)

彼らは、私に

「世界中あちこちと行っていれば、いつか一目惚れも恋愛もするよ」

と言うのである。

その友人も、

私が「一目惚れをしたことがない」

と話したら、かなり驚いてたが、

私が日本にずっといて、子供時代に不幸なことがあり、

さらに学部以降いくつかのキーワード(「自由エネルギー」「フラストレーション」などのことですね…) に異常に拘り、狭い分野の研究をしてきたからではないかなぁ…?

と話していた(笑)、やれやれ。

子供時代は孤独で不幸なことが続いたとはいえ、

26年間日本で生きていたが、

私には本当にわからないね、

一目惚れの感情とか、(絆、好意、相手への興味の強弱ではなく、【質的】な)差異や、相手の性の選択性の自覚とか。。。

先に旅立った友よ、

私も近い将来、できるだけあちこちへ行って、多様な勉強・経験をして、

たくさんの人たちに会って、

いつか、あなたに笑顔で報告するから、待っていてね(笑)。

Saying "Please let me know at all costs if you fall in love. Good Luck " 

then he or she left.

Last night, other my friend left for Working-holiday saying like that.......

Several friends and my respecting mentor strongly recommended me to go abroad in near future. 

And I hope so too. 

BTW, I have heard some people cannot fall in love except for foreigners or some specific people. 

Actually a friend can never fall in love with Japanese even though she has lived in Japan, been friendly with many Japanese people and some Japanese are actually very glamorous for her. 

Therefore 

they wonder if I go over the world, someday I will fall in love with somebody at a glance...

I hear some people have entirely realized falling in love (at a glance) , their own sexuality and the difference between camaraderie and romance. 

Although I had been unhappy and lonely in my childhood , I have lived for over 26 years in Japan, I have not yet at all.  

Dear my friends,

you left a little earlier, 

I will travel around the world, experience and study various things, and meet many people, then someday I will talk to you at all costs, please wait me until the time, haha.