A-LeroyのQueerなΨ難日記

Beauneへ行きたいA-のΨ難とかクィアなセクシャリティーとか

The episodes of the star festival

【七夕の話、続き】

やれやれ!

また、嫌な過去の事実を思い出してしまった……

そういえば、子供時代に、当時のマジの希望、つまり、将来の職業と憧れの大学の希望を

を短冊に書いたことがある、やれやれ。いや、今年のだって現Ψのマジの希望ですよ!!

ところで、

高校で七夕シーズンになると学校に笹があって、希望者は短冊を書いて飾ることがあった。

高3の時、多くの学生は第一志望大学の合格を書いていた。

ある日、

友人と笹を見ながら立ち話してたら、こんな短冊を見かけた。

「グラマラスボディになりたい」

「ファッションモデルの○○ちゃんのような*カップバストになりたい」

「美人で可愛くなりたい、美容整形したい」

こういった系統で、

その一部は「その場に不適切」とされ、後で教師によって没収されたらしい、

やれやれだな。

私は、内心、かなり共感できる内容なのだが。

そんな時、私は下を向いて吃りながら自分の意見をぼやいた……

「・・・あ、あ、……いや…なんと…なんというかーーーあーー

この願い、そんなに…問題かな?

あや…いや……私も共感できるというか…『私もそうなりたい』かも……」

友人は、「A-!!(笑)シリアスだねぇ(笑)

そうかーーA-も○カップになりたいのか~(笑)

(クスクス)」

急にシリアスになる私に、

困惑しつつも、小さくクスクス笑ってくれた、やれやれ。

ごめんね、ありがとう、

こんな私なのに、仲良くしてくれて。

いじめが絶対に許されない環境とクラスメートが素晴らしかったからこそ、私は、あの高校をなんとかかんとか卒業できたと思う。

(もちろん、私をかなり評価してくださり、

励ましてくれて、今の学校を勧めてくれた担任がいて、彼の存在も重要だ。)

莫大な劣等感、イジメや過去のトラウマ、卒業後の本当の希望や憧れを、いや、高3の2月にその隣の友達と同時期に受験する志望校(つまり、京都大の学部)すら、

私のすぐ隣の優しくて寛容なクラスメートに

打ち明けられないことに苦しみながらも。

【The star festival day】

Oh my god!

I have just recalled some facts in my past, it has made me sick to think of it......good grief.

In my childhood, on the day, I had written in my wish about my profession or academic career in my future seriously.

BTW, in my high school, in the period of the star festival,

many students wrote in it.

Actually many students in third grade wrote as "I wish to pass the entrance exam of my best choice of undergraduate."

However I and my classmates found written as follows.;

I wish to be so voluptuous and glamorous body,

the size of my bust to become ○cup.

I wish to be so beautiful and slender girl, to undergo cosmetic surgery.

Seeing them, I seemed to feel something empathy.......in my mind.

Several teachers disposed some of these Tanzaku after that thinking them inappropriate in that situation, 

however I couldn't understand their action.

Then seriously I stammered.....beside the friend beside me,

"......ah....I...I don't think ......they are so inappropriate..... actually I also.....want to have .....good figure.....⤵︎⤵︎"

The friend seemed to be confused by my serious comment and chuckled a little so gently.

Just because generous and gentle classmates I had graduated from the high school.

though I had suffered so many difficulties and inferior complex, and 

actually I could NOT hit it with several teachers and had an aversion to them and several points in the high school,

these classmates always helped, encouraged and smiled to me.