A-LeroyのQueerなΨ難日記

Beauneへ行きたいA-のΨ難とかクィアなセクシャリティーとか

Ψ近の告白

Ψ近、私は、本当に少しづつですが、

卒業後の不安、苦悩や弱さやトラウマを

研究指導の先生に打ち明けております。。。

というのも、

そういうトラウマを思い出す事象が議論のΨ中に

Ψ三あったのです。。。

【例えば、

ある時に

その先生は、ノートを頻繁にとる私を見て、

「本当にメモをよくとるね~」

とつぶやきまして、

私は、急に恐怖を感じました…

それは、中学生の時、

私は、課題や教えてもらった内容が全然覚えられず

ノートにメモをとっていたら、

「それぐらい覚えなさい!!……

そんなことも覚えられないの、頭が悪いから?」と

「当時は心から『先生』と呼んでいた人」に

いきなりキレられた経験があるからです……(>_<)

もちろん、現在は、杞憂で終わりました。

私は、その先生に

不安そうに下を向いて吃りながら

「・・・わ、わ、私……本当に……あー、書かないと本当に…覚えられなくて……!」と。

直後に、

その先生は、私にいつもの笑顔で言い、笑いました、

「本当に関心するよ、

私、とった方が良いと思っても、

そんなにメモを取れないからね、

でも、学χ出張の時、《その大切なノート》を忘れた、

って聞いたから、信じられなかったよ(笑)」】

彼が、その「教育者」のような態度を

私にとることは絶対にない!と確信できるのですが……

過去のトラウマは根深い、やれやれ。

私は、その後に一緒に食事をしながら、

その先生にそのメモに関するトラウマを打ち明けました。

先生が私のそばにいて

話を聴いてくださるなら、

こんな嫌なことを思い出してしまって

話していても

幸せを感じて

笑っていられるから

不思議です✨

その、とてもとても大切な私の先生が、

私に、苦悩を打ち明けてくださりました。

普通は、自分よりも若い方、特に学生には絶対に話さない、

といいながら、

私に話してくださり、

私を励まし寄り添ってくださりました。

私は、

とにかく幸せで嬉しい!

と感じているようです……

「ありがとう、

告白してくれて、

とにかく本当にありがとう!!!」

と伝えたくてーー

でも、友人っぽくて馴れ馴れしい気がして…

少し躊躇してしまいますね、

やれやれ。

Recently at last though it's so little, I confessed my weakness, depression and traumatic experience to 

my instructor of my doctor study .

Because 

there have been triggers which reminded me several of traumatic episodes in recent discussions with the teacher.

【For example,  

one day, 

making a note eagerly 

as he said "you make a note so diligently and frequently...."

I felt fear suddenly, 

just because I have a traumatic 

experience about making a note as follows.;

When I was a junior high school student,

"the Educator " snapped me out 

"You must remember them without making a note, or couldn't you, because you are just so dull student!"

Needless to say,

my fear was just groundless.....

I have believed that 

he would never act like that !

However actually I unexpectedly remembered , 

the traumatic experiences are so deep-seated in my heart, 

good grief.

I muttered feeling fear 

"...I...I....r..really ...I cannot remember i..if I don't make a note.....!"

Smiling as usual, 

he said "I admire your making a note so diligently,

because I cannot do like you

 even if actually I should do so.

But....I heard the fact you forget the important note in your business trip for that conference in astonishment, good grief, haha ..."

My dear,

I have been so grateful to you for your courageous confession!

Just because my dear teacher, who is all I need in the point of my doctor study, 

confesses his worries and betrayed his weakness to me saying

 "usually I will never confess or complain like that to the younger, especially students ...."

I seem to be just so happy about it.

Thank you for your trust in me.

However I cannot tell him just "Thank you! "

without hesitation because it seems to be a little too friendly, good grief.

I wonder I could smile feeling great happiness💓 even though I had just been swept by fear of trauma

"just because my dear teacher is being beside me ".