A-LeroyのQueerなΨ難日記

Beauneへ行きたいA-のΨ難とかクィアなセクシャリティーとか

physical chat?

In Singapore,

We visited National Gallery Singapore , 

then there are fanny or amusing things!

First my friend had completely misunderstood it was not Art museum But national history museum, haha……

In exhibition, several " stimulating" "piquant" words were seen in captions or their titles……

He studys Quantum ,unequivalent system, dynamical properties,

time evolution of the system ・・・

and my own is static properties, equivalent system, phase transition, magnetization process etc.

EX. Space Dynamics

      ~ Evolution+ dynamic ・・

     energy landscape

   ○○ transition 

Ex2. Situation: There is a work consisted of 3 parts, and something series.

It was so abstracted work ,we were thinking what to express……

 My friend : this seems to express "different phase or state ", does this?

I responded to this laughing 

Rather something trajectory, same system 's time evolution, haha ?? 

Chatting from the point of the confrontation between dynamics VS statics was very fanny and amusing, just laughing matter!

シンガポール在住の友人とシンガポールで会ってます!

で、ナショナルギャラリー シンガポール へ……

まず、友人が、これを「国の歴史や文化紹介系の博物館」と思い込んでいて、ぜひシンガポールを知るために行くべきだと連れてくれたので、

reception でART MUSEUMと聞いた時の反応がかなり面白かった……(笑)

まず、前提として、

彼は、非平衡系の、ダイナミクスを研究していて、

逆に、私は、平衡系で、静的な性質(相転移)に関わることを研究してます。

その美術館の作品の説明とかタイトルに、「刺激的な言葉」がしばしば入っていたのが問題で・・・

EX. Space Dynamics

      ~ Evolution+ dynamic ・・

     energy landscape

   ○○ transition 

Ex2. ある作品が、三枚のキャンバスから構成され、それが横に並んだ状況で展示されています。

抽象的な絵で、何を表現しているのか、2人で考えてます……

友人 「ある系の3種類の相 か静的な状態を表現してるんじゃない?(笑)」

私「んー、むしろ、dynamic systemの、ある時間のトラジェクトリー みたい??」

といった、

かなり馬鹿げたくだらない会話をしてたわけです(^◇^;)  

だって、この辺り、物理学で頻出wordなんだよね(^^;;

平衡系VS非平衡系 の対立からのおしゃべりが、かなり笑えて、今思い出しても面白い……(笑)(^◇^;)