A-LeroyのQueerなΨ難日記

Beauneへ行きたいA-のΨ難とかクィアなセクシャリティーとか

Loath

I find this Ex. in my wordbook for Eiken.

Ex.Although I generally liked math, I really loathed the study of statics.

私は、数学は概して好きだったが、統計の勉強は本当に嫌いだった。

→ In my own version!

Although I basically love learning&studying, 

I really loath study étude recently , it seems even just as Asceticism !

私は、基本的に勉強することが大好きだが、最近

、練習曲を勉強するのが本当に嫌いで、まさに苦行とすら感じられる!

(最近の悩みの1つです…… 本能には逆らえない。

ものすごく暇で仕方ないなら、なんとなーくダラダラするよりは étude をやると思いますが、他に優先すべきこと、譲れないことが山のようにあるのでね(^_^;) étudeより多次元分光のセミナーの方がマシなぐらいだから、重症かと……)

Although I generally liked chemistry, I really loathed the study of quantum chemistry and chemical thermodynamics at the begining of undergraduate.

私は化学が概して好きだったが、学部低学年、量子化学や化学熱力学の勉強は本当に嫌いだった。