A-LeroyのQueerなΨ難日記

Beauneへ行きたいA-のΨ難とかクィアなセクシャリティーとか

beach in Sentosa Island

In Sentosa island, 

When we go to the beach, I excitedly waded in the shallow water and my friend laughed at me.

I went to beach and waded in sea after several years interval.

My friend often "goes to beach even alone.

He loves traveling to small island and spending time on quiet and beautiful beach, so he travels 3,4times a year.

He said that he described himself as medium between a person minority and general people (and me as Extremely Minority especially as Japanese.) He said....he likes being alone reminiscing or ruminating over something.

Though I like going beautiful sea and interested in diving, saying if I were able to dive ..., I had never tried and is not confident of diving . 

When I told this he suggested to dive somewhere in beautiful spot next time if we have opportunity! Does it come off,doesn't it?

BTW, though I seem to be terribly poor at these things probably ,in the fact I am interested in diving and sky diving and I will try to do it in beginners and travelers course if I have chance.

セントーサ島で、私たちはビーチへ行き、

私は、興奮して浅瀬を歩き、その様子を見て友人は笑った。

私は、数年振りに砂浜や海の中を歩きました。

ところで、友人は、頻繁にビーチに来るようで、一人でも行くとか。

また、年に数回は、マレーシア、タイなど東南アジア周辺の島に一人、または友達と旅行に行ってるらしい。

彼は、自分自身を変わってる人と普通の人の中間だと思うと評価し、さらに、私を、日本人では本当に珍しいタイプ、かなり変わってる人だと評価。

^^; ??

自身自身の変わってる点は、完全に一人でも旅行してビーチに来て、何もせずにただただ考えたり回顧するのが好きなところ、とのこと。←これ、私も自然の中とか静かな環境で一人になるとやりがちだけど、切なくなるから、最近はその状況を極力作らない!

ところで、

私が、何回か、海で有名な場所へ旅行した話や 「ダイビングができたら、……」と憧れ、

興味を持ちつつ、実際にやってみる自信はまるでなかったと話したら、

彼は、そのうち、もし機会あれば、ダイビングスポットがあるような島に行って、ダイビングをしよう!と提案してたけど……さて、実現するのかしらね?

ところで、私は、実は、ダイビングとスカイダイビングに興味があって、初心者かつ旅行者向けの簡単なコースがあったら、機会あれば参加したいなと思ってるのだけど、……

特にスカイダイビングの方、「死んでも、障害が残ってもいいと覚悟してやりなさい」とかとか言われるんだよね(^^;;

でも、山にもよるけど登山なんて、これよりはるかに危ないよね。

理論物理を研究室でやってるよりは身体に危険がありそうなのはよーくわかってるよ。