A-LeroyのQueerなΨ難日記

Beauneへ行きたいA-のΨ難とかクィアなセクシャリティーとか

Free Romance

I talked with my acquaintance about L.Landau , Landau Theory of Phase Transition.

He is famous of the idea of Free Energy Landscape, but he is conspicuous in other things, one of them is "Free Romance( 日本語なら「自由恋愛 」と訳される、自由エネルギーに自由恋愛か……) ".

Of course I recognize it is peculiar and minor idea, but I identify with it.

Though I knew it recently,

 actually I have suggested the idea similar to Landau 's. since high school, I was surprised to the coincidence!

And I was usually criticized or contradicted moreover I was often abused as " insane, crazy and mentally ill person ".

I had been really wondering and dislike shackle or yoke and monopoly for a object tangled with Romance and Marriage,

although actually I have not experienced both of them, maybe not my business, moreover for now I cannot understand the idea of Romance in many points.

Back to Landau,

Not to mention myself,

I support his idea if both of the pair agree on the idea and adopt "Free Romance " each other , this is one of respectable thinking.

BTW, speaking of Landau, he strongly recommended his close people , ex. his young brother to practice it(^^;;

最近、他分野の知り合いと現象論的な相転移理論「自由エネルギー面」で有名なL.Landauの話になった。

彼は、いろいろと変わった性質があったり、変わった経験をしたことでも有名で、

その1つに「自由恋愛」の概念があるらしい。

私は、これを本当につい最近知ったが、

かつて、高校時代から自分が主張してた意見と似ていて、驚いた。

それを述べた時はいつも批判されたり反論されてきたし、時には、私は「気がおかしい、狂っている、精神病の」人間だと悪く言われた。(現在では、こういうことを言っても私を理解し尊重してくれる友達に恵まれてますが。)

L.Landauは相当な変人と言われてるが、私もそうなのか(笑)!

「私を知ってる」のではなくて、「私をよく解ってる」人々には言うまでもないが、

私は、恋愛も結婚も未経験だし、私とは無関係の事象のようだし、今でも、「恋愛」の概念の多くが理解できず、いつものことだが漫画やドラマを見ていてかなり理解に困る……。

(友達付き合いは自由なのに)恋愛とか結婚って、

shackle , yoke (束縛)が絡んでいて、

それから、個体に対する独占欲が働くらしくて、

どうもわからない、というか、それが嫌い。

(私は、恋愛現象は、「強烈かつ論理で説明出来ない憧れ」「強烈なカリスマ性」に依存する現象というイメージなのだけど、それは違うと経験者たちに言われるので、それは違うのだろう。)

話をLandauに戻そう。

自分のことはさておき、

もし、そのペアの両者が納得して、それぞれこの自由恋愛の概念を採用する場合、それは1つの全うな考え方だと私は思う。

Landauの場合、相方だけでなくて、弟など近しい人々にもこれを実行するように積極的に勧めてたらしく、それはどうかと思うけど(^^;;