A-LeroyのQueerなΨ難日記

Beauneへ行きたいA-のΨ難とかクィアなセクシャリティーとか

Male companion Club?

Now I 'm only female member in this group, though l had been accustomed to the peculiar and abnormal male-female ratio in this department, nevertheless I feel something is wrong........As my friends know well, It seems to be totally independent of their sex basically when I get familiar with someone. 

(この性質のことを私は「自分には性選択性がない」と言ってます)

However my acquaintances usually ask me , sometimes persistently 

"Are there anything object of Romance or sexual attractive person in male members of your group ?" when they know the abnormally male-abound condition.

In those days, I was very confounded, now, I hate semblance of a extremely absurd question like this,

I wonder they are misunderstanding laboratory of university where we STUDY as a CLUB which provides male companions for females! 

今の研究室では女性が私一人でして、性別比率が異常で変な理学には慣れたのだが、それでもさすがに違和感を感じる……。

私の友達は良く知ってるはずだが、私が誰かの《人格》に好意を抱く時、それは性別とは独立事象なのである。(「性選択性がない」)

(もちろん、ルックスとかファッションなら、好意・関心に関して強い性別選択性ありますよ!私、女性ですから、女性のルックスとしての憧れもあるし、男性のファッションには疎い…そんなわけで女性に対する共感率の方が圧倒的に高い)

しかし、知り合いとなるとまるで違うーー

彼らは、なぜか、私の研究室の状況を知ると、いつも「研究室内(教室内)の男性で恋愛対象とか性的に惹かれる(男性だからこそ好きになる)対象はいないのか?」と聞くのである、時には、しつこい人もいて、本当に嫌になるね。

私は、学部時代は非常に困惑したし、今は、極度に馬鹿馬鹿しいこういった質問には嫌悪感を感じる。

彼らは、研究する場である研究室を、ホストクラブと感違いしてるのではないか! と嫌味も言いたくなるよ。