A-LeroyのQueerなΨ難日記

Beauneへ行きたいA-のΨ難とかクィアなセクシャリティーとか

Recently.....

Recently l talked with my senior and mentor of my life whom I really respect . He knows my terrible past and comprehends and respects me.He always encourages me saying that "you should have been getting better after undergraduate and someday you can overcome your traumatic experience at all costs,and you may be a mentor for someone, no, please become by all means."

Because I had been captured by the complex and revenge and I have disgusting and bitter remembrance about persons whose position are "educators",

I had thought I would never become the profession "educator " at all costs !!

However sometimes being together with him,

I sometimes long him as a kind of educator.

(Though his main occupation is not a educator , he works at restaurant but he sometimes teaches as a part-time teacher at educational institutions. )

Anyway why my past has rankled me for so long, and how can I vent it completely!  

........though now I am very happy in Kyoto and dream new dreams.....

BTW,

I sang with my friend at a Karaoke box,

I usually sing 

Only Human ( K,a Korean singer) →my favorite song,it caught on in my junior high school days,

I always felt alone.

I dreamed a dream ( by Tomomi Kahara)

The texts overlap my past, make me recalled and feel sentimentally.

I identify with them when I remember my situation in my junior high school days.

My first dream was dashed and turned into a shame by a educator.

At that time I could not talk about my study and the frustration to anyone, I didn't have any friends,seniors and juniors both inside my special field and outside.

Moreover I was getting along with a class mate before summer vacation and I believed her as my friend, but in the fall she had gone, I was betrayed ......... I got alone again.

最近、人生の先輩として非常に尊敬してる方と話した。彼は、親友というよりは非常に信頼し尊敬する先輩なのだが、

私の過去を詳しく知ってる数少ない人であり、私の理解者であり、私を尊重してくれる。

彼は、いつも「きみは、京都に来て間違いなく良い方向に向かっている。時間はかかるけど、きみなら必ずその過去を乗り越えられる。そして、いつか、誰かの【先生】になるかもしれない、いや、良いと思う、ぜひなってください!」

と励ますのである。

私は、過去の精神的な外傷とそれを与えた原因人物へのリベンジにとらわれ、【先生】という立場の人物に対して酷く嫌な思い出を持ち続けている。

だから、私は、昔から【先生】という職業には、バイトであれ非常勤であれ、とにかく避けたいと思い続けてきた。

ところが、その偉大な先輩と一緒にいて、

【先生】としての彼を見ていたら、時々、憧れて、自分に重ねてしまうのである……(彼は、レストランで働いていて、教師がメインの仕事ではないが、時々、ある教育機関で非常勤講師として働くのである。私の周りの共通の知り合いの多くの人が彼を「先生」と呼んでいる。)

とにかく、どうしてこうも長く過去は心に疼き私を苦しめ続けるのだろうか?どのようにすれば私はそれを完全に発散させられるのだろうか!

私は、なんて弱いのだろうか!!

私は、今、京都でとても幸せなのに……

ところで話は変わるが、

先日、友人とカラオケに行って歌ったのだが、私は、いつもこの二曲が定番になっている。

こちらは、かなり歌詞が共感できるので。

Only Human

(韓国のKが歌っていて、中学生の時に流行った歌。一番共感できるし一番好きな歌だろう。まさに、私はこの歌詞の状況だったーー)

夢破れて(華原朋美が歌ってるバージョン)

(これは、「中二の頃を思い出して歌います」と言ってしまう。「レ・ミゼラブル」の映画の中での状況とは「孤独である、酷い状況である」ということ以外には重ならないのだが、夏ごろに夢破れて絶望のどん底に陥る、さらに、学校のクラスで友人だと思った人が秋にはもう私のもとを去ってしまった、というところが重なってしまう…)

私の親しい友人も、これらの歌がありりんの過去と重なるのは理解出来る、って認めてたわ。