A-LeroyのQueerなΨ難日記

Beauneへ行きたいA-のΨ難とかクィアなセクシャリティーとか

A weary contact

Recently I always feel intensely happy when I am in my school, study or with my friends in Kyoto.

However sadly it's not true of when I am NOT near my school.......

I had backed to my hometown ,Yokohama last holidays and I talked my mother and her father (my grandfather).

My mother helped me and talked and discussed with me, moreover she went to Art museum with me .  

As usual , I got extremely squeamish,

disgusting and offensive by grandfather :

Recently I cannot meet and talk with him without feeling unpleasant, I will explain the reasons from the points of my own marriage and Japanese traditional marriage,vilification to my doing basic science ,that is, theoretical study of solid state physics, and belittling Kyoto University,it's my loving alma mater.

(To be continued next)

最近は、私は、学校にいて勉強したり先生・友達といるときは常に強烈に幸せを感じるのだが、

京都を離れると当てはまらない。

先の連休に、横浜に帰省して、私の親とその父親の祖父と話した。

母は、いろいろと助けてくれたし、話して議論もしたし、美術館に付き合ってくれた。私は母と楽しい時間を過ごした。

しかし、いつものことなのだが、

祖父によって、極度の嫌気、吐き気、不快感を抱くことになった。

(「必ず話に来い」と言うから無視もできない。)

私は、近年、不快感を持たずに彼と話をしたことがない。

それを、以下の三点から説明をしようと思う。

日本の因習的な結婚制度と私の結婚、私が基礎科学(固体物性物理学の理論)をやることへの中傷、

それから、私の愛する学校、つまり京都大を低く評価することから。

(次に続きます)

英検エッセー風に、導入、三点からの説明、結論の形式で書いてみるわ(笑)

まあ、愚痴も楽しくやらなくちゃね!Hehe(笑)☆☆