A-LeroyのQueerなΨ難日記

Beauneへ行きたいA-のΨ難とかクィアなセクシャリティーとか

Unexpected praise

My junior extolled and greatly encouraged me. 

He said repeatedly "The ability is invaluable, I envy you from my heart , I cannot do and will never do like you have done, you will encourage and lead people like doing so......".

We were together in former group in 2 years but he seems to be taciturn and we have totally different interests in physical study and hobby, I have not communicated with him so often. 

Because of the reasons above , I was really encouraged and got happy, but I was flabbergasted by his unexpectedly high valuation for my attitudes in the school; actually I had thought my actions he evaluated as bad things.

I had believed that because I am INFERIOR to general students, I cannot avoid doing so;

I always ask teacher if I can't understand or I wonder something regardless of in classroom or not.

I speak out what I think, even if it is a criticism or a kind of negative comment.

I always positively attend classes and when a teacher searches us I react or speak out 

in class.

I have made the most of the systems and teachers to advance my study.

He is excellent for finding my goodness and speak out explicitly.

I should emulate him.

But am I a person of rewarding the words?

私の後輩が、私を激賞し大いに励ました、

「その能力、本当に素晴らしいよ……本当に羨ましいよ……自分は決してそのように出来ない、きみはそうやって人を励まして先導していくのだろう……(以後、具体例)」

と何度も繰り返して。

比較的大人しく、趣味や学問的な興味の重なりもなく、

それほど話したこともない後輩だったのでかなりびっくりした。そして、とてもとても嬉しかった!!

彼が非常に高く評価してくれた私のその能力を、私自身は、むしろ、自分が平均的な学生よりも劣っているから、そうしてるだけ、そうせざるを得ないのだと信じ込んでいたのだから。

その能力とは、以下のようである;

私は、講義で理解できなかったり何か疑問に思ったら、教室内であれ教室の外であれ、教員になんでも遠慮なく尋ねる。

教員に、たとえ批判やネガティヴなことであってもはっきりと意見を伝える。

私は、いつも講義に積極的に参加し、(教員がこちらの様子を伺っている時は)反応、発言をする。

【制度(Ex.副指導教員制度 )や教員たちを最大限頼りにして、なんとか自分の研究を進めようとする。】

こうやって他人を率直にこれほど良いところを伝えて励ますことができる後輩は、なんて素晴らしいのだろう! 私も彼を見習いたい。

しかし、私は、本当にその褒め言葉にふさわしいのたろうか?