A-LeroyのQueerなΨ難日記

Beauneへ行きたいA-のΨ難とかクィアなセクシャリティーとか

First priorities !

Recently I have been very busy , I always feel having no time! Actually there are many things what I should do as soon as possible. Even if so, whatever the situation is, I will not be able to cut down on the time with my dear juniors at all costs ! NEVER !

Ironically the friendship between I and my juniors have gotten closer after Dr.2 . They have gotten much more affable and amiable people for me.

 .......perhaps it's the opposite? ;because I spend much time with my juniors, I feel extremely busy? 

Even though there're so many problems about my doctor course study, I will never be able to give up several activities. They are first priorities ! ; spending time with friends, my dear juniors , having coffee break, drinking wines or other drinks and having dinner with them, 

attending the two classes which I was strongly recommended by my friends whom I made friends with in the last interdisciplinary workshop. One is "Epistemological human studies"and the other is "Philosophy and History of Science ".

最近、私は、本当に忙しくて、常に時間がない、と感じてしまう! 事実、できるだけ早くやるべき課題とか雑用がたくさんで。

その状況であるのに、何があっても、もう絶対に絶対に削減できないものがある、そう、かわいい後輩たちとの時間!! 彼らとは年々親しくなっているようだが、特にある二人とはDr.2以降、ますます親密で気軽な関係になっていると(少なくとも私は)感じる。

もしかしたら、これは逆なのかも?

というのも、私が後輩たちとおしゃべりをしたりで一緒に過ごす時間が長くなっているから、ものすごく忙しいと感じてるのではないか?

どれほど博士課程の研究関連でいろいろと問題があって、それを最優先すべきだと痛切に感じるのに、以下もまた絶対に譲れない《最優先事項》だから……!

友達、特に、かわいい後輩たちと一緒に過ごすこと、一緒にコーヒーブレイクをしたり、ワイン🍷を飲んだり、夜ご飯に行ったり、物理や学校の話もすれば、ただただダラダラとおしゃべりしたり・・・。「先輩がいるから、今日の飲み会用の買い出しでは、先輩にワインを選んでもらえるね」って言われるともう嬉しくて! どんなに《より優先すべき仕事がある》とわかっていても、付き合ってしまう弱い弱い私……

それから、二つの授業に出席すること。interdisplinaryのワークショップで出会った友達が私に学部向けの二つの講義を強く勧めた。それらの講義に出席しているのだが、講義中はもちろん、講義が終わった後に先生と話すのがとにかく楽しくて嬉しくて仕方ない!先生には、いつもいつも励まされたり考えさせられたりする。先生を見習いたいと心から思えることが本当にたくさんある。

余談。その例の飲み会より。

思ったより面白くて個性的なワインだった。マスカットベーリーAの、赤の弱い発泡性ワイン。

この「吟香 とりかい」っていう米焼酎、個性強くて好き嫌いが分かるようだけど、私は結構好きだった。

純米吟醸酒で、フルーティーで少し甘い感じのものが好きならば、普段は焼酎を飲まない人にも合うのかも?

このウイスキーは素晴らしかったなぁ!もちろんストレートで♪ かなーり濃厚で強いけど、ついつい飲みすぎてしまう。