A-LeroyのQueerなΨ難日記

Beauneへ行きたいA-のΨ難とかクィアなセクシャリティーとか

Religion against Science

Talk about religion against science, about what they have been exclusive and conflict with each other, no, I think, science had been overbeared, seems to be squeamish for me.......I felt indisposed and sometimes wrong.

BTW, I came by The room to see my juniors as usual ,

And I enjoyed talking with him as usual.

We talked about the topic above........

I broached the subject,before this, I confirmed him to be a atheist . We are staunch atheist!

(Text party omitted)

"Dear, If you were completely denied your physical study because it is exclusive with a religion, how do you think?"

" Oh no...., Poor thing! I pity you! You think too,do you? Haha...."

We just chuckled , haha......

He said " It's extremely sensitive topic, so I haven't ever talked even with close people.

Because We Are, I can do it....hehe."

We chuckled again and again.....hehe (^ν^)⭐️

宗教と科学の対立の生々しい話を聞いてどうも気分が悪くなったようだ……違和感がある

私は詳しくは知らないが、科学( 当時は「哲学」と読ばれていたもの)が宗教に圧倒的に抑圧され束縛されてきたように思う。

(こういう話に過敏に反応してしまうのも、理由の一つは、私の過去にありそうで…,。ここでは書かないけど、まあ、そのうち。)

ところで、私は、いつものようにかわいい後輩たちの部屋(The Room)に立ち寄った。

後輩がいたので、いつものように、おしゃべりを楽しんだ。

ここで、私は、宗教と科学の対立の話を切り出した。私は、いろいろ理由があって(☆)無神論者なのだが、後輩もそうであることを確認して・・・私たち、どちらも「厳格な無神論者」であった!

(中略)

「ねぇ、もし○○の物理学の研究を、誰かが自分の信仰する宗教とは相容れない、という理由で完全に否定してきたら、どう思う?」

「えーー、もう『それは、かわいそうですね。お気の毒に…』と言うしかない!(笑)」

私たち、クスクス笑ってしまった(笑)

そして、彼は、「こんな微妙で際どい話題、フツーできませんよ~《先輩》と二人だから出来るんですよ~(笑)」

再び私たちは笑い続けた・・・

なんて素晴らしい後輩なんだろう、

こういう話も笑いながら出来るような後輩がいて、私は本当に幸せ🔷(^_−)−☆