A-LeroyのQueerなΨ難日記

Beauneへ行きたいA-のΨ難とかクィアなセクシャリティーとか

Flowers for Algernon

Accidentally, I found it in the library .

I read it in Japanese when I was 12 years old, 

I really identified with the hero because I was also really eager to become smart !

I was covetous of facility and Talent !

I was craving for praise by " educators" and classmates!

Now, I seem to have empathy with it in another reason besides the above mentioned facts.;

The further My mind develop, 

the more deeply the terrible memories of my past rankle me ,  

just because I came Kyoto uni. and I have grown to know and feel various things,Think deeply!!

After master course,

I have experienced many things,including both good and bad things, which seem to be common in general children.....

Just as the hero suffers from his bad memories related to his mother 's abuse as he develops mentally.

私は、偶然にも図書館で「アルジャーノンに花束を」の英語の本を見つけた。

12歳の頃に私は、初めてこの本を読み、感動した。

「頭が良くなりたい、賢くなりたい」と切望する主人公と、自分自身があまりにも重なったからだ。

私は、劣等感に苛まれ、平均より優れた能力、才能といったものを切望し続けていた……

私は、「先生」「クラスメート」から認めてもらいたかった、 褒められたかったんだ❗️❗️

今の私は、上記の事実に加えて、また別の理由で、この小説に感情移入するようである。

それは、

主人公は、手術を受けた後、精神が急激に発達すればするほど、

忘れていた過去の哀しい記憶が思い出され、悪夢を見て、苦しめられるーー

そう、つまり、母親に虐げられた子供時代の記憶に苛まれる、

主人公は、母親に認められたかった、褒めてもらいたかったのだが、

私の場合は、

この学校で学び、私の精神が発達すればするほど、

自分の嫌な過去に記憶に苦しめられているような気がする

まさに、それは、私が、学部から京都に来て、この学校で素晴らしい教育者や仲間に育てられ、いろんなことを知って、深く考えて、表明できるようになったから!!

こんなことが小説の主人公と重なってしまうーー

子供時代の私は、「先生」「クラスメート」に認められたかったよ……

平均的な子供達が小中学で経験するようなことを、(ありふれた喜び、楽しみ、幸せ、そして人間関係、友達との対立、口論といったようなことを)

私は大学院に入ってから経験したようだから。