A-LeroyのQueerなΨ難日記

Beauneへ行きたいA-のΨ難とかクィアなセクシャリティーとか

Back to My Second House ☆

I went back to "My Second House " to meet "my family in Kyoto".

I met them after long interval.

My Kyoto's father works in Indonesia, and he backed to Japan temporarily.

The drinking party was held at his home.

He regaled us with delicious dishes as usual.

Of course I feasted on them , I enjoyed talking 

with people there, above all,

I really reveled in just Being in Second House with Kyoto's dad and mam.

Cf. my second house 

I had worked a Japanese restaurant "Grotto" as a part timer staff.

The Chef of Grotto and his wife have really cherished me just as a member of their family.

He is just Kyoto's father and she is Kyoto's mother .

When Grotto was closed , she suggested me 

baking to their home as Second House anytime you like.

先日、私は、「セカンドハウス」に帰って、「京都の家族」と会った。

私たちは久しぶりに再会した。

京都の父(元・ぐろっとの店主)は、今はインドネシアで働いていて、一時帰国をしていた。

盛大な飲み会が自宅で開かれ、彼は、いつも通りに今回もまた素晴らしい料理で私たちをもてなした。

もちろん、私は、その料理を大いに楽しんだし、その場の人たちとの会話を楽しんだ、

でも、何よりも、久しぶりに「京都の家族」がいる

セカンドハウスにいる、という状態を心から楽しんだのだ。

「セカンドハウス」

私は、かつて「ぐろっと」という和食店でアルバイトをしていた。

ぐろっとの料理長とその妻は、私を本当に可愛がってくださり、「京都の父・母」を名乗ってくださった。ぐろっとが閉店の時、彼女は、私に自宅を「セカンドハウス」として提案して下さり、「好きな時にいつでもどうぞ」と言ってくださったのだ。