A-LeroyのQueerなΨ難日記

Beauneへ行きたいA-のΨ難とかクィアなセクシャリティーとか

「重病」に「宗教」?

Ψ近、友人は、あるアニメに超ハマっていることを「宗教行事に熱心な信者」と弄られていて、私は、「病状が悪化する」と言われているわけで、やれやれ、私自身は、本当に困っていることなのだが、もう笑うしかない。

「宇宙いっても、何処行っても、逃れられませんよ、物理法則からは(笑)」

なんてジョーク、きついなぁ…やれやれ。

他には、「熱力学のそれは、もう認めるしかないでしょ、うん、物理学やるなら(笑)」

その通りだと私は認めるよ、やれやれ。

もう困惑しきって笑うしかないよ、

「もう物理やらない方が精神衛生上、良いかもね(笑)」って…。

真面目な話、友人の比喩は全くその通りで、私の「病状」は悪化しているのは自分でも思う。

あれこれとりとめもないこと、将来のことを思い悩んでグダグタ言ってないで、今は、まずは博士課程の研究に集中しないといけないのは十分理解している

のに。

こんな状況ではあるけど、それすらジョークとして笑って楽しい時間を過ごしているんだから不思議。

私の困惑させるような悩みを聞いてくれて、本当に困惑しているだろうに、Ψ大限私の話に付き合ってくれる友達に本当に感謝💕

友達や先生のそばにいれば、いつも幸せに笑っていられる!

とにかく、今は、彼らのそばにいられる博士課程を十分に楽しんで、そのことだけを考えよう!

Recently my friend has been joked "you have been so devoted to the 'religious ceremony ' ."

just because he has been a crazy fan of an animation comic, and my friends joke me about "the serious illness of physics" saying "If you go to space, other planets, no, anywhere , you can NEVER escape from the field and the principles of thermodynamics, haha ." 

In other words, " You cannot but 'concede ' the laws of thermodynamics and several assumptions if you study physics."

Oh good grief, metaphors, 

"illness and religious ceremony ".

I crack up and cannot but 

burst into laughing, good grief.

I replied "Oh my god, maybe it's better not to study physics for my mental health, isn't it ? haha..."

In those days, I believed that if I study hard for some time, it would clear up, then I could step forward........however actually the condition doesn't seem to get well , rather it deteriorates, isn't it, good grief. 

I understand deeply that now I should zero in on my study in the doctor course .

However, I am always be able to feel happy and laugh if my friends and teachers are just beside me.

Anyway I will enjoy my doctor course to maximum, and think about only this for now.